marți, 26 iulie 2016

Judetele Romaniei


In urma cu 3 luni, in timpul unei vizite, Dia a descoperit in casa jocul de la Geopuzzle. Il cumparasem cu mult timp in urma dar nu manifestase niciun interes pentru el pana acum. De data aceasta insa, chiar si dupa plecarea fetitelor, s-a straduit sa-l termine. Nu a reusit singura de prima oara. Am ajutat-o si eu si se ghida mai mult dupa culori decat dupa numele judetelor. Dupa cateva zile putea sa termine singura jocul.


S-a intamplat ca in aceasta perioada sa mergem si in doua tabere, in doua judete diferite, tocmai in partea cealalta a tarii. In masina, pe drum, anuntam cand intram si cand ieseam dintr-un judet.

La intoarcerea acasa am umplut un album foto cu poze din toate calatoriile noastre de pana acum, scriind locul in care am fost, identificand pe harta Romaniei judetul si judetele prin care am trecut pentru a ajunge la destinatie.

 Pe prima poza a fiecarei calatorii am adaugat o mica harta a Romaniei, marcand locul cu un punct gros rosu. Am ales harta fizica a Romaniei pentru ca ii este familiara fetei mele. In trecut chiar am vorbit de formele de relief din tara noastra, am modelat muntii si am vrut sa asocieze activitatea cu ceva pozitiv. In plus, plimbarile, taberele, excursiile sunt in natura... mergem la munte, la mare, la salina... nu ne ghidam dupa judete in plimbarile noastre, ci dupa natura.
 

Am cautat pe internet si alte activitati care sa faca aceasta invatare mai frumoasa si am gasit un joc (http://online.seterra.net/ro/vgp/3087) care ne-a captat atentia multe zile la rand.


M-am gandit si la o activitate de colorat pentru ca stiu ca-i plac culorile. In plus, aveam deja harta regiunilor istorice pusa pe panou. De data aceasta am incercat sa observam judetele apartinand diferitelor regiuni istorice. Am gasit mai multe variante pe internet si n-am stiut exact care era cea corecta dar, fiind doar un joc de colorat, nu ne-am stresat prea tare cautand.

Pentru ca nu reusea sa obtina maximul de puncte la jocul Seterra, puctajul ei osciland in jurul a 91 de puncte, si pentru ca era necajita din cauza asta spunand ca ea nu o sa-l mai joace, m-am gandit sa-i confectionez un alt joc care sa-i dea mai multa incredere in fortele proprii. Avantajul jocului realizat de mine a fost ca putea sa aleaga piesele pe care le punea prima oara, astfel incat se concentra mai intai pe cele pe care le cunostea bine, fiindu-i mai usor sa le puna si pe restul apoi. Cu timpul, a inceput sa ia piesele la intamplare reusind sa le gaseasca locul destul de repede. Ca sa nu devina monoton am inventat diverse reguli ale jocului, folosind uneori clepsindra, incercand sa ne incadram intr-un anumit timp, alteori tinand cartonasele cu fata in jos sau in saculete. 

 E inca interesata de judete, de numele lor, spunand din ce judet vine fiecare masina dupa numarul ei. A avut chiar si o fisa pe care incerca din proprie initiativa sa scrie numele prescurtat al judetelor. Inca o mai completeaza.

6 ani si 9 luni

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu