marți, 1 iulie 2014

Printre ierburi si lumina


In sfarsit au venit si zilele calduroase, minunate pentru organizarea activitatilor in aer liber. Si cum avem norocul ca buni sa locuiasca la curte, am decis sa studiem putin plantele care se pot gasi in aceasta perioada.

Am inceput aceasta tema cu o lectie Montessori care, in trecut, i-a placut foarte mult: pamant-apa-aer. Am facut aceasta alegere pentru ca isi dorea de cateva zile sa se joace in noroi, inspirata fiind, probabil, de zilele ploioase care nu ne-au dat pace toata luna iunie.





I-am asezat pe masuta 3 sticlute: una umpluta cu pamant, alta cu apa, iar a treia aparent goala (dar plina cu aer). Dupa ce am jucat diverse jocuri de recunoastere si identificare a celor trei elemente, a inceput imediat sa le combine astfel incat sa obtina un noroi perfect pentru plantarea semintelor de... fasole. In orice caz, desi scurta, activitatea a fost extrem de distractiva.





















Am avut norocul sa gasim chiar in aceasta perioada un atelier eco la Start Studiu si Divertisment, un loc in care Dia sa planteze o floricica alaturi de alti copii, intr-un mediu placut si relaxant. A fost o zi frumoasa iar floricica plantata este inca bine ingrijita si zilnic udata. A fost putin dezamagita ca, fiind destul de fragila, floricica cea mare s-a rupt. Acum asteapta bobocelul cel mic sa se deschida si ii vorbeste in fiecare zi.





Acasa am citit fragmente dintr-o carte minunata pe care o avem de mai mult timp si pe care am mai folosit-o si la alte activitati: "Printre ierburi si lumina" de Iulia Iordan. Imi plac foarte mult ilustratiile cartii dar si modul in care sunt prezentate informatiile legate de plantele prezentate in aceasta carte. In plus, la sfarsitul fiecarei prezentari, exista cate o pagina sau doua in care sunt descrise diverse jocuri in care pot fi antrenati cei mici.






Pentru ca jocurile sa fie mai antrenante, am ales sa invitam cativa prieteni alaturi de noi, chiar dupa noaptea magica de Sanziene. Am citit, nu intamplator, despre busuioc, l-am pipait, am jucat jocuri pentru a recunoaste planta dupa miros, am invatat numaratori, retete de preparare a bauturii energizante din busuioc, am jucat jocul "La piata" descris in carte. A fost o seara minunata! Copiii au plecat acasa avand cate o plantuta cu radacina, dar si una uscata. M-am bucurat foarte mult cand am primit poze, dupa cateva zile, in care cei mici imi aratau cata grija au ei de busuiocul primit.








4 ani si 8 luni

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu